پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403

به گزارش ایثار گیلان،معاون فرهنگی بنیاد استان اظهار کرد:این نمایشگاه که شامل ۳۰ قطعه عکس آرشیوی از مادران،همسران و زنان رزمنده گیلان است از صبح امروز ۳۱ شهریورماه لغایت ۴ مهرماه در رشت برپا خواهد شد.

وی با بیان اینکه مراسم افتتاحیه نمایشگاه مذکور ساعت ۱۰ صبح امروز، ۳۱ شهریورماه در نگارخانه مارلیک مجتمع خاتم‌الانبیاء(ص) رشت برگزار می‌شود،تصریح کرد:این نمایشگاه که با همکاری بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان،اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان رشت و دفتر امور بانوان و خانواده استانداری برگزار خواهد شد،صبح‌ها از ساعت ۹ الی ۱۳ و عصرها از ساعت ۱۶ الی ۱۹ میزبان عموم مردم است.
داوطلب،محور عکس‌های نمایشگاه «زینب‌های خط مقدم»را حضور ستادی و پشتیبانی زنان گیلانی در جبهه‌ها و اعزام، بدرقه و تشییع شهدا دانست و افزود:در کنار این ۳۰ قطعه عکس،تصاویری از مجاهدت‌های زنان رزمنده سراسر کشور نیز به نمایش گذاشته خواهد شد.
معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گیلان،شمار رزمندگان زن گیلان را ۳۴۰ نفر دانست که ۲۲۰ نفر از آنان در قالب جهاد سازندگی از جبهه‌ها پشتیبانی می‌کردند و متذکر شد:همچنین ۱۲۰ زن امدادگر،فرهنگی و تبلیغی نیز از گیلان در جبهه‌ها حضور داشتند.
وی با بیان اینکه استان گیلان ۳۳ زن شهیده و بالغ بر ۶۰ جانباز دوران انقلاب و دفاع مقدس دارد،خاطرنشان کرد:نشست نویسندگان زن استان گیلان با محوریت بررسی سه جلد کتاب ویژه همسران جانبازان ۷۰ درصد تحت عنوان «عشق بی‌نهایت» با حضور اکرم رحمانی،مدرس دانشگاه ساعت ۱۰ روز سه‌شنبه، ۲ مهرماه در دبیرستان شاهد دخترانه رشت برگزار خواهد شد.
این مسئول فرهنگی با تاکید بر لزوم واکاوی و پژوهش‌های علمی و تخصصی همه ابعاد و زوایای دفاع مقدس،عنوان کرد:استان گیلان هشت‌هزار شهید و ۲۲ هزار جانباز و دو هزار و ۷۰۰ آزاده و ۲۲ شهید مدافع حرم و ۳۳ زن شهیده و ۶۰ زن جانباز دارد،اما خلاء پرداختن سوژه‌ای به این گنجینه‌های گرانسنگ در پایان‌نامه‌ها و پژوهش‌های دانشگاهی وجود دارد.
وی با بیان اینکه زنان شاخص گیلان در عرصه دفاع مقدس هنوز به جامعه معرفی نشده‌اند،خاطرنشان کرد:امروز رسانه‌ها،اصحاب قلم و اهالی هنر باید به رسالت زینبی خود عمل کنند و به سراغ مادران و همسران شهدا و زنان رزمنده گیلانی بروند.گیلان ۱۳ مادر سه شهید دارد که تنها چهار نفر در قید حیات هستند.
معاون بنیاد گیلان،نسل جوان را نیازمند الگوبرداری از سبک زندگی شهدا دانست و یادآور شد:در زمانه‌ای که فضای مجازی به دنبال شبهه‌افکنی دفاع مقدس در ذهن جوانان است،غفلت و سهل‌انگاری در معرفی الگوهای ناب فرهنگ ایثار و شهادت قابل قبول نیست.
 

نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نوداد گیل می باشد
2015 © Nodad Gil