دوشنبه 10 اردیبهشت 1403

اگر چه این آمار بیانگر دگرگونی در نگرش جوانان به زندگی میباشد و باید واکاوی کردکه چه عواملی سبب چنین پدیده ای شده است ، با این همه این پدیده ای نو در زندگی مردم ایران است و چاره ای جز پذیرش آن رانداریم

. البته باید آگاهی بیابیم که چرا در یک‌دوره کوتاه بعد از انقلاب که ما مدعی بستر سازی مدنیت اسلامی بودیم وهنوز هم داعیه آن را داریم ، چنین وازده و درمانده شده ایم که تحت سیطره هجمه فرهنگی قرار گرفته ایم اینکه دختران دهه ۷۰ و ۸۰ از باورهای دینی به جهت کارکرد کارگزاران نظام سرخورده شده اند و به اندیشه هایی ایمانی متفاوت گرایش پیدا کردند و بازخورد آن در زندگی زناشویی آنان رخ نموده است ، یا فضای مجاز و حجم داده های فرهنگی در فضای بسته زندگی روز مره انان و هدایت به زور جوانان بر اندیشه هایی که جذبه کمتری به آن داشته و یا اینکه ندانستند چگونه جذبه فرهنگی و هدایتگرانه ایجاد کنند ، سبب این همه آسیب روانی شده است ، خود به اندیشکده ای نیازمند است

. این وازدگی فرهنگی از نیمه دوم دهه هشتاد به اندازه ای وحشتناک شده که اکنون بسیاری از نوجوانان و جوانان به مشاوره های روانشناختی نیازدارند . آنانی که تاریخ نمی خوانند، هنر و آیین سرزمین خود را پاس نمی دارند ، به موسیقی خود فخر نمی ورزند و رقص و پایکوبی در اقوام کشورشان جایش را به گروه های رقصان دیگر کشورها چون کره و امریکا و ژاپن داده و البته همراه آن داده های فرهنگی و ادبیات خود را نیز پیوست آن کرده اند این همه گواهی میدهد که اکنون شاهد آمار دهشتبار طلاق باشیم و ازدواج سفید هم که فاجعه ای دیگر است !.

از آن سو کارکرد زنانی که با هدف سرکیسه کردن مردان و با پیش زمینه جدایی زودهنگام برای رسیدن به مهریه، سازوکاری نکوهیده است که باید آن را نیز از خانواده و نظام آموزشی کشور پرسید !؟.

باید پرسید که چرا ادب و پایبند بودن به مهمترین کارکرد و تعهد ‌در زندگی جوانان این همه سست و متزلزل شده و بواقع شاید ایمان به خدا از بین بیشتر جوانان رخت بربسته است؟!.

هر چه که هست کارگزاران نظام موظف اند به ساماندهی این خاستگاه آینده ساز جامعه و نباید اجازه دهند طلاق برای همسران و بویژه دختران کشورمان عادی شود و زشتی خود را ازدست بدهد .

اینکه شنیده شود بسیاری با در خواست طلاق در آغازین روزها شیوه زندگی خود را به سمت بی بند وباری و کارکردی جنسی تغییر داده اند، سخنی شرم آور است و باید که نگاهی متفاوت و روانشناختی به آن داشت!.

نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نوداد گیل می باشد
2015 © Nodad Gil