دوشنبه 10 اردیبهشت 1403

به گزارش روابط عمومی اداره کل صمت گیلان، تیمور پورحیدری با تشکیل کمیته مدیریت بحران با توجه به بارش شدیدتر برف درچهار شهرستان رشت، رودبار، آستانه، لاهیجان و سیاهکل اعلام کرد: کلیه امکانات و ظرفیتها برای تسهیل در تامین مایحتاج ضروری مردم  در این شهرستانها بسیج شده اند.
وی با تاکید بر الزامی بودن فعالیت کلیه نانوایی ها و کارخانجات آرد درزمان بارش برف با نظارت اتاق اصناف و روسای اتحادیه های نانوایان و خواروبار و سقط فروشان پنج شهرستان پربرف؛ تصریح کرد: با تعطیلی خودسرانه واحدهای خبازی و فروشگاهای بزرگ و زنجیره ای در شرایط برودت دما و شرایط برفی، قطعا برخورد خواهد شد.
پورحیدری با بیان اینکه کلیه هماهنگی ها برای بازگشایی معابرو مسیرهای تردد کارخانجات آرد و شرکتهای پخش تامین ارزاق عمومی انجام شده است اضافه نمود: با تعامل واحدهای بزرگ معدنی و تامین چندین دستگاه لودر و کامیون از شرکتهای معدنی استان، نسبت به گشایش مسیرهای مورد نظر اقدام شده است ولی برای استمرار بازبودن معابر نیازمند ایفای نقش جدی تر دستگاههای نظیر راهداری و شهرداری ها هستیم.
دبیر تنظیم بازار استان گیلان خاطر نشان کرد: کلیه امکانات لجستیکی و معاونین حوزه صمت به صورت آماده باش برای خدمات رسانی پای کار هستند و قطعا این نظارت با همکاری مردم تقویت می‌شود.
وی بر گشایش مسیرهای شهرصنعتی رشت و سایر شهرکهای صنعتی توسط دستگاههای متولی مدیریت بحران استان برای پیشگیری از حوادث مشابه سال 83 در حوزه صنعت تاکید کرد و گفت: مسلماّ فعالیت واحدهای صنعتی، ایاب و ذهاب نیروی انسانی و برف روبی از سقف کارخانجات از خسارت های محتمل جلوگیری خواهد کرد لذا بازگشایی معابر کارخانجات صنعتی بسیار ضروری است. 
مدیرکل صمت گیلان با دستور تشکیل تیم های نظارتی متعدد؛ اظهار داشت: همکاران جهاد کشاورزی و شرکت شهرکهای صنعتی، اتاق اصناف و سایر نهادها به صورت میدانی، در موقعیت حضور فعال داشته باشند تا بتوانند با سرعت عمل از بروز هرگونه چالشی پیشگیری نمایند.
وی در پایان به تجهیز و بهره مندی 218 واحدخبازی به انرژی وسوخت دوم در مجموع شهرستان رشت اشاره نمود و گفت: 86 واحد خبازی به کپسول گاز LPG و 12 واحد گازوئیل سوز و 120 واحد خبازی نیز به موتور برق اضطراری مجهز شده اند.
گفتنی است، بالغ بر 914 واحد خبازی و تعداد 3کارخانه صنعتی تولید انواع آرد در شهرستان رشت فعالیت دارند.

نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نوداد گیل می باشد
2015 © Nodad Gil